יום שבת, 19 בנובמבר 2011

משוך בגזר

יום שישי גשום, וטיול עם הכלבה ברחובות העיר פשוט לא נשמע מפתה במיוחד. אז קפצנו לאוטו והגענו לשדה. ברור ששלוליות ובוץ הם גן שעשועים כלבי הרבה יותר מושך. ולפני שהספקתי לנעול את דלת האוטו מיקה כבר רצה לה עם שאר כלבי השכונה בין הטיפות ושורות הירקות.


ואני רק חושבת לעצמי, אולי זה לא היה רעיון טוב במיוחד אחרי בוקר של ספונג'ה ונקיונות, אבל יאלה מה זה משנה... אנחנו כבר פה אז בואו נהנה.
 ובזמן שהכלבים רצים, משפריצים ומתגלגלים בבוץ, אני מגלה את נפלאות הגזר אשר גודל מסביבי. ואין כמו לקטוף ישירות מעין האדמה ולהביא הביתה. 
אבל רגע? מה בעצם עושים עם כל כך הרבה גזרים?

עמוק בארון מאחורי שפע של סירים ומחבתות, נמצאים כל החלקים המאובקים המרכיבים את הג'וסר.  בהתרגשות רבה הגזרים נשטפים, יחד עם תפוחי עץ ירוקים, סלק, וכן! גם הג'וסר המאובק...לאחר דקות ספורות, מנוע הג'וסר מזמזם לו ויחד עם תאצ' קטן של גינג'ר יוצא לנו מיץ טבעי, מרענן, בריא וטעים.
כמה בריא?

לאחר מחקר קטנטן גיליתי:

גזר: מחזק את המערכת החיסונית, מעורר מנגנוני חמצון, וממריץ אנזימים.
סלק: מחזק אתהמערכת החיסונית, ומעורר מנגנוני חמצון, ועוזר לעצירות
תפוח עץ: טוב להורדת רמת הכולסטרול בדם, הורדת לחץ הדם, לייצוב רמת הסוכר בדם, שיגרון, ואפילו משפר תיאבון
                                                                       ג'ינג'ר: טוב להורדת חום, ממריץ דם, ומשמש כאנטיביוטיקה טבעית

וגם בלי כל היתרונות הבריאותיים, בלגימה של מיץ טבעי, הפך יום סגרירי לנפלא במיוחד.
הקשב והתבוננות אשר אני מתרגלת על המזרון, חלחלו, אם רק לרגע לחיי היום יום. 
תחושת החיות שמילאה אותי באותו רגע, היא זאת שאני שואפת להרגיש גם דרך התזונה בחיי השיגרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה